الأربعاء، 25 يوليو 2012

مصر

صمود الشعب وظلم السلطة
عسكر ماسك فى ايده بلطة
يقتل بيها صوت الحق
لا يا مصرى من كل شق
قول وانطق شهادة حق
غير مانزور فى كلامنا
من غير مانجامل حبيايبنا
يلا يا مصرى مدلى ايدك
د أنا أمك ومن نيلى رويتك
نطق النيل وقال حكايات
على مر العصور كان دايما صابر
كان بيجرى علشان يروينا
حتى الارض نطق قالت
أنا أم الدنيا وانا باقية لبكرة
ربى ذكرنى فى القرآن
ورسول كريم وصى عليا
ليه يا ناس بتنكرو خيرى
ليه دايما ترونى بالدم
دول اولادى زيكم انتم
ليه تخلونى اخااف واتالم
ليه الظلم عليا بيحكم
انا أم ووطن وكل خير لاولادى
هاتو ايدكم فى ايدين بعض
ازرعو شجرة وفكرة وغنوة
بحب تجنو ثمار الخير
وانا عن نفسى هاطلع بذرة
فيها الخضرا وفيها النور
يلا يانهرى افرح واجرى
واروى عطش اولادى الندرة
هما ولادى حفظو ترابى
أيوة انا مصر أم الدنيا
وخيرىلاولادى مش غرب
لام يا مسلم يا مسيحى
دا انا الام
هاتو ايديكم فى ايدين بعض
تزرعو شجرة وبسمة لبكرة

بحبك يا مصر ............................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق