الأحد، 5 أغسطس 2012

فضفضة اصدقاء

لازم كل شىء حلو يموت

لازم نبكى والدمعة يبقالها صوت

يمكن فى يوم الضحكة علينا تفوت

بس إوعى ياصاحبى تنسانى

أو تنسى إسمى وعنوانى

أنا يمكن فى يوم هاتغير

بس عمرى ماهاغير عنوانى

بس لازم كل شىء حلو يموت

يمكن فى يوم اسافر والف بلاد واطوف

وارجع تانى لنفس الموال واقول

يمكن فى يوم الضحكة علينا تفوت

وحتى الحضن اللى كان بيساعنى

وعمره مارق فى مرة لغيرة

هجرنى وفاتنى ولاف على غيرى

بس دلوقتى ولما قطر الحب يفوت

عمرى ما أفكر يوم أنساك

أنا بس ن الغربة والوحدة آسيت

كن لسة حيطان البيت زى ماهيا

والاحلام اللى انا بحلمها كتيرة عليا

بس اوعى ياصاحبى تنسانى

أو تنسى اسمى وعنوانى

لكن مش صعب عليا اقولك

أنت ياصاحبى حبيبى الغالى

دا هو اللى سقانى كتيير المر

وده شىء مجهول اسمه الحب

بس ياصاحبى اوعى تحب

دا أنا أسيت كتير من الحب

أنا عشت حلو كتيير ايامه

بس ياصاحبى ىسيت حرمانه

بعد ماكان الحب بلادى

جاله اليوم على غيرى ينادى

صبرت وقلت أكيد هايعود

لكن اختفى مبقاش موجود

بعدها حسيت اننا مجنون

لما لقتنى على حبيبى بهون

للو لقيت الفرح فيا

أقوى من الجرح اللى فيك

سيبنى اقربلك شوية

وارسم الضحكة فى عنيك

عدى بحر الحزن بيا

إيدى مش هاتسيب ايديك

أحلى شىء فى الدنيا ديا

ان حد يخس بيك

بس الصعب انك تلاقى

اللى جارحك اقرب الناس اليك

هتلاقى الحب زى النار

بيداوى ويجرح ولا احسنها طبيب

بس ياصاحبى اوعى تحب

دا أنا جربت كتيير وتعبت

ولما فقت لقيت جدران البيت اتهد

ولقيت نفسى بلعن شئ اسمه الحب

لما كل شىء اتبدل عندى

حتى الحزن استوطن فيا

بعد ماكانت بيضا الدنيا

بقيت اسود شىء فى عنيا

وبقيت برجع من تانى واقول

يمكن الضحكة علينا تفوت

بس اوعى ياصاحبى تنسانى

او تنسى اسمى وعنوانى

وليه لازم كل شىء حلو يموت

دا احنا اصحاب والصحبة عنوان

خلى طرقى هو طريقك

واوعى ياصاحبى تنسانى

او تنسى اسمى وعنوانى

 



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق